Tuesday, May 31, 2011

SPARKLES!!





kawan2! harini sy minum sparkles...hehe...lame dah tak minum..hani ni pergi jusco cheras selatan..
kfc nye lah.. pstu ade lah jumpa air ni..sebab jarang2 aje air ni ade kat mana2..cam sesetengah tempat je ade tmpt wat air ni..crushess kot nmenye..hoho..tak ingat lah ejaan nye macam mana..tapi bunyi2 nye macam tu lah.. sedap air nye..tapi sebenarnye air ni banyak sangat kenangan dengan nye.. air ni jugak nama nya tandanya..kitorg bagi sebagai gosok gigi.. hm.. suke sgt.. hehe.


Lemon dan Pudina utk gigi yg bersih lagi menyegarkan..hee

em nanti lah sambung lagi..ni nak kena pergi wat homework ni..daa daa~ :)





Potong Rambut.

          hm...hari ni dh pun 31 mei..esok msuk jun dah..alangkah cepat nye mase berlalu...~ arini juga dh hari ke 2 blaja.. petang2 lepas kelas ayah ambik.. cm skola dolu2 lak rase bila cmni..hee. tpi mse tgh menunngu kat tempat tggu tu rmai btul teksi2 yg menjemput sy naik..hm, kat KPTM Bangi ni..kolej dia dan asrama dia agak jauh..jadi ade a teksi nye.. bas pun ade sbnrnye tapi ni bas tengah bercuti lagi.. naik bas kena bayar 50 sen.. naik teksi pulak rm1 (kalau naik 4 org la..) 

ok2..balik semula psal tjuk sebenarnye..gunting rambut.. hehe. siape suka gunting rambut? hm.. ade lah.. setiap org kan berbeza..jadi msti lah ade org yang suka gunting rambut..supaya rasa ringan dan bebas kan..namun, ade juga yg suka rambut panjang..uish..panjang sgt2..xrimas langsung pun.. hehe. tapi buat perempuan lah kalau yang nak panjang2 sangat tu.. lelaki tak boleh.. tak baik.. lelaki simpan lah janggut..sb janggut baik utk kesihatan tau.. tahu x.. hari tu dalam ceramah ustaz Kazim elias.. ade ckp..laki2 elok lah bela janggut..pastu main2 kan janggut tu..baik untuk kesihatan jantung..dapat menghilang kan stress.. dan melancar kan perjalanan darah.. lebih baik lagi.. suruh isteri yg main kan..lagi BAIK.. hehe.

ayo..sebenarnye nak cerita..tadi, lepas balik dri kelas tu kan pergi makan..lepas tu ayah nak pergi gunting rambut..pergi lah.. lepas tu tengah2 tunggu ayah gunting tu tiba2 datang lah seorang pak cik dengan seorang budak laki ni..hm agak nye pak cik tu rasanye cikgu kepada budak tu kot..sebab nye dia datang dengan ven..lagi macam pkai baju sekola agama.. masuk2 je cikgu tu kata ni gunting rambut dia.. pastu kate buat no 1. pastu budak tu kata tak nak..nak no 4.. pastu cikgu tu kata..tak payah..buat 2 lah.. tak pun 1..tak payah panjang2..nak belajar kan.. nak di kata kn cerita nye..budak laki ni rambut dia panjang lah jugak..cam ade jambul lah kat depan tu.. skali kena potong..uu..potong no 1 terus.. guna mesin cukur je.. terus menerus jadi botak..hehe..ya Allah.. agaknye ape lah perasaan dia mse tu..redha je..kalau sy.. stiap kali potong rambut pun rase cm sedih je..tengok rambut kena potong.. haa hehe pasal rambut.. kita tanya doktor pakar kita.. cik syafiqah munir.. (SRP) hee. harap rambut dia pun akan cepat panjang nanti.. :)

hm.itu je lah cerita nye.. takde lah best sangat..tapi rasa cam terfikir je tengok orang potong rambut ni..sebab adik2 laki pun stiap kali nk potong rambut pun mesti cam sedih2..um..tak payah lah sedih2..laki tak smart lah kalau rambut panjang2 sangat..elok cam sedang2 aje.. lepas tu sikat lah rapi.. ok.. ok selamat belajar kawan2!~  (◡‿◡)  (◡‿◡✿) 








dan adik2 hee

Friday, May 27, 2011

orientasi oh orientasi...


orientasi, orientasi, orientasi, 


uuuh... Alhamdulillah...


selesai sudah orientasi...

orientasi untuk kali ke dua nya sy alami.. 


penat2...best pn best..sdih pn ade..

nyesal tarik diri.. 


tapi ape2 pon...

huhu...semoga dapat menyesuai kan diri di tempat baru...walau pun uitm dulu sgt best..

tpi harap2 kt tempat blaja baru ni akan lgi best!


semoga diri ku ini tetap kuat dan bersemangat untuk meneruskan membelajaran ini..terus maju dan maju.. jgn sesekali kecundang dan berpatah balik lagi..walau ape jua keadaan..best ke xbest ke.. cube dulu.. huhu.. insyaAllah..semua nye akn baik2 aje..


amin..



gambar mase wt public speaking dlu* hee


terima ksih bagi nasihat kat sy..maaf lah sy ni memang nakal.. tpi xpe kn nakal pn kn.. :)

Thursday, May 19, 2011

vrom...vrom...kereta!~

Arini tolong adik wat kerja sekolah..haa tjuk kerja skolah dia arini transpotration..hehe. jadi tolong lah dia cari2 gambar untuk transpot dia tu.. kena cari untuk dkt land,water dan air.. :)

dipendekkan cerita..cari punya cari lah gambar..search kt google..haa banyak sangat gambar..( kate pun cari kat google ;P) keluar2 je gambar kereta2 tu tiba2 excited pulak..sebabnye..fuyoo...hebat ngn smart nye kereta!!
macam2 jenis kereta ade..tpi bak kate adik lelaki..kereta yang smart2 ni dipangil "super car"..."lepas tu ade jugak antara kereta ni bukan betul2 ade pun..kadang2 dia reka je.tpi tak di publish kn.." haa cmtu lah kot nye.. hehe

meh kita tengok kereta2 nye.. :)



kereta termahal... Bugatti Veyron $1,700,000 :P


ni kereta future katenye.. nk tahu lagi tengok kat cni..
.
.
.
.
.
.
.
banyak lagi sebenarnye..kalau nak letak kat sini tak kan habis lah.hee

jom tengok jet pulak.. jet pun best gak..privet jet..
haa..best uu...

haha.. ape2 pun nanti sambung update..nk g masak dulu.. 

☜☆☞ 

Tuesday, May 17, 2011

menangis depan periuk... angkara bubur cha cha..

  Arini mari kita buat bubur cha char ye. tahu kn bubur cha char? hee sdap...
petang tadi... haha.. arini masak bubur cha cha ye. senang sgt msak bubur ni.. sedap dn mengenyang kan.. boleh dimakan begitu sahaja..dan boleh jugak dimakan dengan roti ye.. :P hee cm iklan x??

       bubur cha cha



al-kisahnya.. arini saje lah nak masak bubur pulak..dah hari2 asyik wt mknn biase je.. yg goreng2.. smlm buatnye jemput2 jagung.. harini kita buat pulak bubur cha cha.ayuh mari lah kita mula kn..


buat punye buat..start lah buat bubur cha cha.. mula2.. msuk kan santan dlm periuk..masuk kan sebiji telur, garam dan gula secukup rasa.. panaskan nye sampai mengelegak.. sambil tu tak boleh biarkan je.. kene sentiasa kacau dan panaskan santan tu dengan api yang sederhana agar santan tidak pecah minyak..

em tpi tadi.. kacau punya la syok kacau santan ni.. dengan tak tersedar nye tiba2 je santan tu mengelegak kuat dan sampai melimpah2 dah keluar santan tu dari periuk.. uhuhu... ini sume terjadi dengan tiba2 je. padahal tengah mengacau ni..tapi ntah kenapa tengok je..smpai dah banyak tu sempat lagi cakap kat mak.." eh dah melimpah" mak pun ape lagi. ckp cpt tutup api tu cpt.. pstu agkat periuk wt lari.. ha lps tu ape lgi..cpt2 lah sy ikut sume ape yg mak suruh tu... em pstu mak marah... kate mak.. kenape biakan santan tu melimpah2.. habis dh kepala santan tu keluar sume.. (kepala santan? hehe. santan pun ade kepla tau.. :P) 


em kepala santan tu ialah santan yg pekat tu..kn bila kita msk atau panaskan tu dia didih dulu..cam naik ats dulu lah.. kepala santan tu lah buat kan santan tu cam rasa lemak2 camtu.. nih... sy dh buat dia melimpah kelua dah..huhu.. pstu sdih lah bila dh mcm tu.. pstu boleh pulak g nnangis depan periuk tu..tengah kacau sambil menangis..hoho.. agaknye kalau periuk tu boleh bercakap ntah ape dh periuk tu kate kat sy nih.. hehe. 


ok lah ok lah. teruskan. tadi tu buat kuah nye.. ni mari kita teruskan dengan buat cha cha nye.. biasenye kan org buat bubur cha cha guna beras cha cha yg warna warni tu.. ni kita buat guna tepung gandum.. hurm.. guna tepung gandum pon boleh.. same je rase nye.. cumenye kalau nk buat warna warni.. letak pewarna.. kalau tak nak..boleh buat putih je.. hee.


ok. mari buat cha cha nye.. mula2 msuk kn tepung gandum ke dlm mangkuk atau bekas.. masukkan air, gula dan gram.. kacau sampai rata.. adunan ini buatnye sampai cam cair je ye.. tapi jgn cair sgt..cuma sedang2 aje.. kalau nak guna kan beras yg sedia ada pun boleh.. ini contoh beras nye.. :)


warna-warni kan~ hee

            ok seterusnye kita masukkan gandum yg kita buat tadi tu atau beras yg diatas ni ke dlm periuk... lepas tu kacau perlahan2.. untuk gandum yg kita buat tu..untuk masukkan nye ke dalam periuk kena masukkan sikit2.. guna kan sudu.. (ni untuk cara senang lah) hee. kalau nk bentuk nye lgi cantik..kita boleh membentukkn tepung tadi dulu sblm kita msukkan tu.. akhirnya..kacau perlahan sampai masak.. boleh juga msukkan ikatan daun pandan kalau suka.. :D


itu saje bubur cha-cha yg senang dibuat tnpa perlu susah2 sediakan bahan. hee akhirnye sudah siap..boleh makan!~ 





 ni gamba ambk dri internet je.
        gamba sendri nye tak sempat ambk..sb siap2 je dh mkn trus... hee~


tpi rupanya macam ni jugak la..

rasanye sama aje.. cume xberwarna je. :)

dalam bubur ni juga kita boleh juga ltk mcm2 lgi yg kita suka.. ikut cita rasa masing2... contohnya dlm bubur cha cha jugak kita boleh msukkan sagu dan pisang.. ianye lagi sedap...hee. lgi manis dan tak muak.. percaye lah.. hehe oklah selamat mencuba!~ 





Sunday, May 15, 2011

Ibarat Lebah, Umpama Bunga Ros, Seperti Air, Bak Bulan .....

I LOVE ALL MY FRENDS..


kata mak, KAWAN tu ibarat lebah, habis madu

sepah dibuang....... kata abah, KAWAN tu umpama bunga ros, dipandang

cantik dipegang sakit..... kata atuk, KAWAN tu seperti air terus

mengalir..... kata nenek, KAWAN tu bak bulan dipuja dan disanjung tp

nun jauh di sana.... kate sedare, kawan tu mcm makanan, kawan makan

kawan!! kata abang, KAWAN tu seperti lembu mengikut saje ape

dikata........ kata kakak, KAWAN tu tak ubah macam durian bau je busuk
tp sedap dimakan.... kata adik, KAWAN tu macam biskut sekejap ade
sekejap takde....... 
kata saya, kawan tu tak kisahlah camner.. walaupun
dia IBARAT LEBAH, UMPAMA BUNGA ROS, SEPERTI AIR, BAK BULAN, SEPERTI
LEMBU, TAK UBAH MACAM DURIAN & MACAM BISKUT!!! dia tetap kawan...
tau tak sebab ape.. sekali saya dah kawan ngan dia selamanye dia tetap
kawan saya... itu cara saya berkawan..



sekian.. :D

Monday, May 9, 2011

♥ ♥ ♥







It can't be
It's not possible
That's what I told myself
hmm...
There's no way that I'm in love with you
hmm..


Its just jealousy

I must be lonely
I tried fooling myself
but now I can't hide it anymore



I think I love you

It must be true
Cause I miss you
When you're not around
I can't do anything
I keep thinking about 
Seeing how things are---I know



I'm falling for you

I didn't realize it
Now I need you
All of the time
I now understand that
Somehow, you've already grown deep
in my heart



They say we're not suited for each other

That is better for us to be friends



From one to ten

We can never agree on anything
How can we be in a relationship?
When everyone says we cant last?
Their words have been in my thought
But I don't want to think about it anymore




I think I love you

It must be true
Cause I miss you
When you're not around
I can't do anything
all I do is just think about you
Seeing how things are---I know
I'm falling for you
I didn't realize it
Now I need you
All of the time
I can now see that you've already grown
grown deep in my heart



Why didn't I realize what I felt about you immediately?

hoo yeah..
Why didn't I see you when you were just in front of my eyes?
ooh yeah..
The whole time you were just beside me all along



Why didn't I realize

that I've loved you all along
oohh ohh...



I think I love you

That's what it seems
Cause I miss you
When you're not around
I can't do anything
All I do is just think about you
Seeing how things are--- I know
I'm falling for you
I didn't realize it
Now I miss you
All of the time
I can see now 
That you've already grown deep
in my heart
And that I've loved you all along



~~~

sayang mak.. :)


.
.
.
terima kasih atas segalanya...










Saturday, May 7, 2011

Tip supaya Rambut Tumbuh lagi cepat! hehe

*khas buat teman ku SRP....ha ni dia tip2 nye..bace tau..hehe.



           ade macam2 tip untuk rambut tumbuh cepat..sb mungkin kdang2 rambut ni macam seakan2 "mogok" lepas tu tak mahu tumbuh2..atau pun lambat tumbuh..haa ade kan pernah dengar rambut tak nk tumbuh2.. jadi cuba lah cara2 ni..insyaAllah mungkin berkesan~ :P

1-Lancarkan aliran darah di kepala.
-ok mula2 lakukan urutan pd kulit kepala kamu dengan hujung2 jari setiap hari.lakukan lah bila rambut itu kering ke basah ke tak kisah.bila2 masa je lah boleh buat.
- sblum tido tundukkan kepala dan sikat rambut dengan lembut bermula dari akar hingga ke hujung rambut.
-lakukan senaman yg mengutamakan kekuatan jantung seperti aerobik dan joging.kegiatan ini menggalakkan jantung utk menghantar darah lebih cepat  ke seluruh tubuh sehingga segala zat yg sampai ke bhagian akar rambut pun menjadi cepat.

Buang hujung rambut yang rosak
-hujung2 rmbut yg rosak( kering atau pecah2) akn cepat merebak ke batang rambut dan menyebabkan batang rambut turut rosak kalau tak dirawat.Akibatnya sume rambut akan turut rosak termasuklah rmbut baru yg tumbuh.Untuk mencegah hal ini,hoho dptkn lah rawatan rambut di salun setiap 8-10 minggu.

Biarkan kulit kepala bernafas
Rambut yg tertutup terus menerus akan membuatkn minyak dan kotoran bertempel pada akar rambut sehingga kulit tak boleh bernafas. agar pertumbuhan rambut berjalan baik, pastikan rambut palsu atau tudung sentiasa bersih. jika anda mudah berpeluh dan rambut berminyak anda disarankan utk membasuh rambut setiap hari dgn menggunakan syampu yg lembut dan sesuai dgn keadaan kulit kepala dan rambut.kalau tak sesuai..segeralah tukar ye..hee

 Manjakan rambut anda
-Rambut panjang ialah rambut yg tua dan cenderung rapuh, oleh sebab itu, jaga dan belai lah ia dgn berhati2..pilih shampu yg lembut dan mempunyai kndungan pelembab yang tinggi.kalau guna pengeriang rambut, sapukan dahulu perapi dan serum. ha..itu je kot dahulu setakat ini...

sekian... :)




*hoho nth ape2 nth mengarut ni..

Friday, May 6, 2011

kenangan yang terindah.....akan ku ingat sampai bila2...

     
           Alhamdulillah...smlm  27hb april 2011...sy...selamat sampai di rumah dengan selamat...bertolak balik daru UiTM Lendu..Melaka semalam...
huhu...itu lah hari terakhir dan malam terakhir sy leh duk kt sana..wlaupn sjak 21 hb april aritu dh ilegal
YaAllah...semoga keputusan yg ku buat ini ade hikmahnye...semoga ianye tidak sia2 ya Allah...
em syg ngn sdih sgt nk tinggal kn uitm tu smlm...sbnrnye rncangnye nk blk 29 hb ni...sme2 ngn kwn..lps abis final exam...tpi smlm dh kne blk dh..xjd nk luangkn mse bersame2 ag...
nk jumpa kwn2 kls..DCS1B...DCS2A..hee em sumenye baik2..ngn byk mulut..wlaupn nmpk je 1 mlut sbnrnye byk mulut...~~ hehe. peramah benor..smpai org yg xknl pn kate peramah..
best lah. tpi ade jgk yg pemalu..yg snyp..yg xde tpi ade..yg ade tpi xcm ade.ha tahu x spe...hehe
tpi ok je sume..;P hehe.juga kwn2 yg bkn sekelas..tapi kita knl...semoga suatu hari nti kita dapat berjumpa lagi...
insyaAllah..






    korg..terima kasih tau sb jadi kwn sy selama ni..sy akn igtnye smpai bila2 pn..kwn..shabat2..teman2..di tph1002 syira,syafiqah,tira,yan,faezah..juga hana...shasha..ekyn..kak..ag dorm dpn sume...em..syg korg..huhu..sdih tgk korg nngis smlm...
terima kasih sume...sy akn igt pesan korg..yup..jge diri..blaja elok2..hana pn...uuu...jrg tgk hana nngis...hana sy akn igt sume psan hana..em ape2 je nk wt inai ke ape2 je lah.cri hana...hee.
uu..xdpt sy nk than air mate yg mengalir smlm...isk2..

buat tira..syg tira.em terima ksih sb slalu snooze kn alarm sy pgi2..ni kt umh skrg ni bising je alarm..xde spe nk snooze kn..nti tira ade lah teman bru tu..utk tdo kt ktil tepi tira..em blaja elok2..hee syg tira..hti2 jgk trun tangga..
yan! hoho..yan gojes..hee. terime ksih yan sb slalu bg sy "Rehat jp" kt ktil yan.. sy xkn lupe kn ktil tu ktil je ke? hee yan jugak..uu...org yg pertama ku ketemu mse mula2 msuk dulu..best bercerita2 ngn yan..teman bercerita..hee.jgn lupe sy tau yan..
faezahhh..slmt blaja kt ats ktil ats..tempat blaja strategik faezah tu..xkn sy lupe..dr sem lps ag.hee.blaja btl2..jgn strest sgt..tahu faezah blh buat tu..yoh! terhebat! hee phm x ape yg sy cuba mksdkn?? hehe. em sy hutang faezah ye 1 benda..utk bgtahu An..ha ha..ape ye? ak...k..y? hehehe.
blaja sungguh2...nti dpt keje baik..hidup sng...tpi jgn lupa smyg..juga echa ngn kirin yg anta sy jgk smlm...nsib baik smpt jumpe..huhu...maaf sb sy balik tiba2 je..maaf sgt2..
kwn2 kt dang wngi..maaf xdpt jmpe sblm balik ni..hrap dpt jmpe ag..buat kautsar smlm...maaf xdpt jmpe cik kaut..dpt dgr suare je..huhu..xpe2 cik kaut kn comel.. blaja btl2 ye..
terima ksih jgk buat kwn2 kt ksturi..hoh..bkn main kwn2 kt kasturi ek.hee. xde lah..terime ksih jgk trun smlm..terima ksih bagi nsihat sume..sy akn igt sume tu..sy mntk maaf klau ade salah ape2..mntk hlal kn segalanya..rmai btl smlm..ayh ngn atuk pn trun skali..hee.
terima ksih bg hadiah jgk. sy akn jge nye elk2.. ;>
em semoga dpt jumpa lagi..blaja elok2.. DL ye. Dean List au.. bkn Datang Lmbt.. hehe





emm...syira...mate yg besar tu jgn lah slalu wt nngis..byk beno air yg kuor au klau syira nngis..cm ape je..hehe.em sunyum ngn gelak a slalu ye..comel je klau syira gelak..em ag...xyh a wt mate kcik2..tahu syira xkn dpt nye klahkn mate sy punye..hehe.em nk je pgg tgn yg best tu lelame smlm...nk pluk skali ag..tpi dh nk gerak dh...huhu..
syafiqah pulak..blaja elok2 au...jgn asyik mkn dedak aym je..pstu polisterine tu jgn kikis.bhaye.dan hrap rmbut cpt pnjg...jgn mkn byk mknn berminyak..nti kn..hehe.pstu semoga syafiqah tbah..wlaupn dh kurg sorg utk ckp2 psl rmbut.hee rmbut yo.tpi pesan buat sume..teruskn lah usaha korg yer..SRP! ape? fan club!! hee..kt psar jgn wt bising sgt ye.skit2 blh..hehe.
em...nti korg dua org..jgn elok2 au...dh xdpt jln bertiga ag..em syira jtuh bgun sndri..xpn mntk syafiqah pulak yg tlong agktkn..syafiqah..terpeleot..cover tu cpt2..jgn gelak smpai org tahu..tggu lme skit bru gelak tau..hehe..ala xdpt lah sy sksikn lagi korg mse kt tempat2 bersejarah tu...kenang kn tau tempat2 sejarah tu..heee

aduh dh lah..byk btl dh sy merepek2 ni..ok lah sampai di sini saje dulu kate2 sy buat kwn2 sume..semua..jge diri baik2..semoga hubungan kita x terhenti smpai sini aje..semoge ianye berkekalan sampai bila2..insyaAllah..

gudluck! ^,<

buat mu...sy dh balik... :)



yo! em ultraman ade 12...ohokhokhok... ;'(

moge dpt jmpe lagi kwn...

Baiknya buah-buahan!!~



Buah Epal
buah epal byk mengandungi magnesium,zat besi dan silikon,potasium,fosfor,sodium,kasium dan belerang.
epal jgk mengandungi vitamin A,B dan C,
zat asam pd epal merupakan zat pembersih tubuh yg sgt baik serta dpat menyembuhkan keradangan pd tubuh.
namun bgi sesiapa yg ade lelah atau asma..elakkan makan epal.. *ni ape yg sy dpt tahu a..hee*


Limau
semua jenis limau ialah sumber vitamin c yg utama.
kndungan viamin c membantu memperkuatkan jaringan otot-otot urat dan dinding pembuluh darah.
penderita gusi berdarah,gigi rosak dan sakit sendi dpt diatasi dgn segelas jus limau atau lemon setiap hari.. (hehe lemon ye)


saleri
Dikatekn ia dpt merawat penyakit kulis seperti jerawat,ruam dan serangan kulat.
kndungan garam galian dlm seleri bertindak menghapuskan pengumpulan asid yg berlebihan dlm darah, sekali gus memulihkan sifat alkali nye.


tomato
Tomato diambil utk menyegarkn tubuh dan biji2 nya membekalkan serat.Buah ini kaya vitamin dan mineral serta bersifat anti oksidan.
kandungan vitamin A,C,E dan asid folat serta zat besi begitu efectif melawan serangn penyakit. ia memberi tenaga kpd tubuh dan menjadi pengganti
mknn yg mengenyangkn.
ia juga baik utk kulit. :D


bayam
merupakan mknn yg penting untuk pencernaan. (pisang pn sama gak a)
baik bagi saluran makanan dlm tubuh seperti perut,usus kecil dan besar.bayam mengandungi unsur potasium,zat besi dan iodin,fosfor,magnesium,sodium,kalsium dan belerang.
malah bayam mengandungi hampir semua vitamin seperti A,B,C dan E.
utk atasi sembelit,minum lah jus bayam sebanyak setengah liter sehari selama beberapa hari,jus bayam juga berkhasiat untuk mencegah penyakit gusi....


Ambillah buah-buahan sebelum memakan. Elakkan daripada mengambil benda-benda yang tidak berginzi. Buahan dan sayuran yang kaya dengan vitamin dan antioksidan dapat membantu ketahanan tubuh kite...Sekurang-kurangnya makanlah buah atau sayuran sebanyak lima kali sehari.


Nikmatilah  makanan dengan cara rebus atau kukus.Kurangkan garam,gula atau sos dan gunakan minyak zaitun atau minyak sayur secara berlebihan.

Bagi mengamalkan diet pula, anda perlulah memilih air putih daripada minuman lain serta kurangkan minuman bergas atau kopi yang tinggi kalorinya dan tidak baik untuk kesihatan jantung










heee nti smbung ag... macam2 buah lagi ade... selamat menikmati buah dan jus buah-buahan yaa!~ ;P
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...