Sunday, October 30, 2011

Takaful Ikhlas... ikhlas sgt.. :)

          Assalamualaikum...waawaawaaa~~~ lame nye cutiiii... hee lame ke? tade laa lame sgt tapi boleh lah wat jadi bosan gak sikit2..
cuti ni ada la jugak pengalaman sikit.. keje jadi promoter Takaful Ikhas kejap.. haha sebenarnye tade lah keje mana.. aritu keja kat Halfes.
kat PWTC.. masa tu seminggu ade pameran makanan halal.. "makanan" tuu... ape lagi seronok lah merasa bukan main.. hee.
tapi kebanyakkan org yang g sana makan mcm2 kan.. lepas kuar dah pening2 ngn muntah2.. hee. sebab kn mkn mcm2 yg mengarut2 + campur2 mcm2..
betul tak. 

Tak ade ape sgt nak cerita untuk tajuk ni.. tapi tak pe.. meh sy cerita sikit pasal Takaful Ikhlas.. alang2 dah TERbukak cerita ngn TERbelajar kn...
Takaful ni sebenarnye ialah utk kita menyimpan DUIT kitaaa tu sambil berlindung.. haa cam perlindungan pada kita lah.. kan ape2 jadi pada kita kn.. kita tak tahu kn..
jadi kalau dah ada simpanan ni.. boleh lah membantu nanti.. umm.. senang2 cuba tengok video ni dulu.. rasanye lebih paham ni.. :)

     

      Camtu lah takaful.. tapi yang paling sy minat kat takaful ikhlas ni ialah yang Ikhlas Haji nya... hee. sape tak nak kan pergi haji...
sy minat yang ni sebab dia paling murah gak laa.. minimum simpan dia RM50 sahaja sebulan...konfem kita dapat g haji..tapi dalam 5 tahun kita dah leh ambil duit dah..
dan kalau tak jadi pun kita leh batalkan je..pastu sume duit yang kita simpan tu akan dikembalikan balik..lepas tu kalau ada ape2 terjadi dalam masa kita menyimpan tu... 

 
     takaful ikhlas akan menangung dan membayar.. pastu.. kalau pun ada ape2 terjadi pada kita.. automatik kita akan takaful ikhlas buat upah haji untuk kita.. jadi dengan kata nama
lain.. kalau kita ambik Ikhlas Haji ni.. memang konfem kita dah akan buat haji... best kan... nak gak yg ni... tapi kalau nak lagi cepat buat haji boleh tambah jumlah yang kita simpan setiap bulan tu..
Rm100 ke Rm200 kee.. :P

itu saja lah yang sy leh terangkan sedikit sebanyak tentang takaful..  sy pun tak tahu sangat ni.. kejap je ada yang terangkan pada sy..
Apa2 pertanyaan sila Hubungi mak sy ...


Mazimah Ali  019-2227585 ( Islamic Financial Consultan ) :)

ohya.. lagi sesiapa yg nak buat Roadtax kerendaan atau insurance kerendaan 
boleh hubungi 
Abd.Rahman Abu Bakar 019-2127585 

p/s : hehe. pelik sangat post sy kali ni ... xP

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...